Stenugnsbageriet Fabrique i samarbete med hälsoföretaget Risenta

Risenta lanserar en ny, spännande limpa - baserat på flera av Risentas produkter, till exempel  bovete, majsmjöl och psylliumfröskal. Brödet innehåller också chiafrö som är känt för sina goda, hälsosamma egenskaper. Limpan är framtagen i samarbete med stenungnsbageriet Fabrique, som bakar och levererar nya, goda limpor till Risentas monter på TjejMilen (Östermalms Idrottsplats).

Under årets TjejMil 2012, lanserar en av loppets sponsorer Risenta, ett nytt bröd fullt med fröer och kärnor.

Brödet är framtaget i samarbete med Fabrique, ett av de mer namnkunniga surdegsbagerierna i Sverige, med egna butiker i Stockholm. Resultatet är ett mörkt bröd, fyllt med goda kärnor, fikon och fröer. Syftet är att visa på enkelheten att baka ett bröd som både smakar gott och är nyttigt, helt utan sötningsmedel.

Den nya Risentalimpan innehåller flera av Risentas produkter, till exempel bovete, melonkärnor, psylliumfröskal, majsmjöl och fikon. En mängd goda ingredienser som är kända för sina hälsosamma fördelar, exempelvis proteiner, fibrer och nyttiga fetter. Dessutom är limpan utan tillsatt socker. Brödet toppas med Risentas nya chiafrö, en nyhet bland fröer och kärnor.

Bröd och bakning blir alltmer populärt och Risentas produkter erbjuder en ny dimension på bakning.

Brödet finns till försäljning i Risentas monter på Östermalms Idrottsplats under TjejMilen.

Bifogat finns det genomjobbade receptet.

För frågor eller ytterligare information, vänligen kontakta;

Risentakontakt: Alex Tengvall, alex@risenta.se 070-395 54 83

Fabriquekontakt: David Zetterström, david@fabrique.se 076-647 91 06