Risenta slår nytt omsättningsrekord!

Risenta slår nytt omsättningsrekord!

Intresset för hälsosam mat fortsätter att växa. Medvetenheten har ökat, vi lever längre och söker oss till naturliga produkter som bidrar till välmående och långsiktig hälsa.

Detta, tillsammans med Alex Tengvalls fokus på innovation och utveckling av hälsosamma produkter reflekteras i Risentas försäljningsresultat, då företaget visar ytterligare ett år med stark tillväxt. Omsättningen har ökat från 197 till 235 MSEK, cirka 20 procent, sedan föregående år.

- Med tanke på Risentas historia har vi en otroligt bra sortimentsgrund att stå på samtidigt som vi hela tiden arbetar på att ligga i framkant när det gäller nya produkter och är lyhörda för vad konsumenten efterfrågar, kommenterar Alex Tengvall, vd och huvudägare i Risenta.

Sedan 2007 har Risenta mer än fördubblat sin omsättning:

Risentas traditionella storsäljande fröer och kärnor fortsätter att växa, mandelmjölet fick utmärkelsen Årets Dagligvara 2013* och frukostsegmentet med müsli, gröt och granolas har levererat styrkebesked. Håller den rådande hälsotrenden i sig har Risenta ett spännande år framför sig och står väl rustade inför målsättningen att hålla en fortsatt tvåsiffrig tillväxt 2014.

*Årets Dagligvara är en utmärkelse för nylanserade produkter inom dagligvaruhandeln och arrangeras av analysföretaget Nielsen och branschorganisationerna DLF och Svensk Dagligvaruhandel. Syftet är att framhäva de lanseringar som har lyckats bäst under året.