(Vego)rätt i tiden!

(Vego)rätt i tiden!

Hälsotrenden och viljan att äta grönare håller i sig, och Risentas nya produktserie Vegorätt gör det ännu lättare att laga en god, vegetarisk måltid av enbart naturliga råvaror. Vegorätt består av fyra ekologiska bön- och grynblandningar som enkelt formas till kikärtsbollar, quinoaburgare och kikärtsbiffar i två olika smaker.

Efter framgångsrika lanseringar av bön- och kikärtspasta, lanserar Risenta nu nyheter i form av ekologiska vegorätter som är goda, lätta att tillaga och perfekta proteinsubstitut för den som vill äta mindre – eller inget -animaliskt protein. Produkterna består av blandningar gjorda på kikärtsmjöl eller quinoa och blandas med vatten för att sedan formas till bollar, burgare eller biffar och tillagas efter önskemål - i stekpannan, på grillen eller i ugnen. Vegorätt kommer i varianterna kikärtsbollar, quinoaburgare, kikärtsbiffar med mandel och hasselnöt samt sjögräs- och kikärtsbiffar, är fria från spannmål som innehåller gluten och helt veganska.

- Intresset för god, hälsosam, vegetarisk mat ökar hela tiden men vi vet också att många konsumenter tycker att det är lite krångligt och behöver inspiration. Vår nya produktserie är ett perfekt exempel på att vegetarisk mat varken behöver vara svårt att tillaga eller tråkigt att äta. Vi gör det helt enkelt lättare för konsumenterna att äta grönt och gott säger Christina Andersson, Senior Product Manager på Risenta.

Vegorätt finns i butik från och med vecka 42 i hyllan för färdiga måltider och mixer. Rekommenderat pris per förpackning är 39,90 kr.

Om Risenta
Risenta har funnits sedan 1940. Passionen och nyfikenheten för hälsosam mat lever fortfarande kvar. Risentas affärsidé är enkel; att erbjuda god och inspirerande mat till alla som vill äta och leva hälsosamt. Förutom våra klassiska produkter i gula påsar lanserar vi ständigt nya produkter för att inspirera fler till att äta mer grönt. Idag ingår Risenta i den finländska familjeägda koncernen Paulig Group. www.risenta.se

Om Paulig Group

Paulig Group är en internationell familjeägd koncern i livsmedelsbranschen. Koncernen har fyra divisioner: Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Naturally Healthy Food. Till Paulig-koncernens starka varumärken hör bland annat Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har ungefär 1900 anställda i tretton olika länder. År 2015 var omsättningen 905 miljoner euro. www.pauliggroup.com