Återkallelse av Santa Maria Citronpeppar

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 12:08 CET

Santa Maria återkallar följande produkt: Citronpeppar, artikelnummer 4219, Batch 1523001 med bäst-före-datum 17-08-2018.

Produkten kan innehålla spår av selleri som inte är deklarerad i produktens innehållsförteckning.

Santa Maria har höga krav på produktsäkerhet och som en säkerhetsåtgärd görs därför denna återkallelse.

Den aktuella produkten har främst sålts till storkök men kan också finnas i detaljhandeln. Den berörda batchen som återkallas omfattar knappt 900 förpackningar på 1250 gram vardera.

Santa Maria beklagar det inträffade och vill informera konsumenter som har handlat den aktuella varan och är allergiska mot selleri om att inte konsumera denna produkt.

För ytterligare information, kontakta:

För journalister:
Sandra Flodström, Kommunikationschef
Epost: sandra.flodstrom@santamaria.se

För konsumenter:
Konsumentkontakt 020-67 42 00
Epost: konsumentkontakt@santamaria.se

Santa Maria är ett ledande varumärke inom smaksättning, känt för ett brett sortiment av kryddor, Tex Mex, BBQ och asiatiska matkoncept. Santa Maria grundades 1911 och har en lång och stolt historia, liksom en växande internationell publik. Idag säljs Santa Marias produkter i över 25 länder i hela Europa. Santa Maria är en del av divisionen World Foods & Flavouring i Paulig Group, en internationell livsmedelskoncern som grundades 1876. Paulig Group har nästan 2.000 anställda i 13 länder och omsätter 905 MEUR (2015).