Nya spännande smaker i fokus för Santa Maria på Mitt Kök

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 12:00 CET

När Santa Maria för tredje gången deltar i Mitt Kök-mässan i Stockholm är det nya, spännande kryddblandningar som står i fokus. Dessutom serveras klassiker ur Tex Mex-köket.

- Att vara delaktiga i Mitt Kök är en självklarhet för oss, då vi får chansen att möta våra mest matintresserade kunder, säger Per Hållander, Sverigechef på Santa Maria. De konsumenter vi träffar på mässan har massor av kunskap och kommer ofta med intressanta frågeställningar som är till stor inspiration för oss.

I år passar Santa Maria på att visa upp kryddserien more och sina kryddkvarnar, Extra Fine Selection of Spices. Båda serierna har uppdaterats med två spännande nyheter. I more-sortimentet som står för spännande och innovativa blandningar, presenteras nykomlingarna Natural Umami samt Liquorice & Herbs. Kryddkvarnarna har i sin tur utökats med finsmakarkryddorna Scandinavian Forest och Coriander & Chili.

- Kryddor och smaksättning är ju basen i vår verksamhet och har varit det i över 100 år, fortsätter Hållander. Därför är det roligt att fokusera på dessa i år. Besökarna kommer att kunna köpa kryddorna till oerhört förmånliga priser och dessutom smaka på spännande, kryddiga rätter.

Under förra årets Mitt Kök-mässa i Stockholm serverade Santa Maria över 30.000 smakportioner av sin Tortilla Pizza. I år blir det klassiker ur Tex Mex-köket såsom ceviche, pulled pork och pulled beef.

- Vi vill gärna visa upp stommen i Tex Mex-köket och locka konsumenterna att ta sin tacomiddag ett steg vidare, avslutar Hållander. Vi hälsar alla hjärtligt välkomna och hoppas att så många som möjligt vill komma och smaka på maten vi lagar och prata med oss i monter C11:42.

För mer information kontakta:

Per Hållander, Country Manager, Santa Maria AB

per.hallander@santamaria.se, telefon 031-67 42 00

Santa Maria är ett ledande varumärke inom smaksättning, känt för ett brett sortiment av kryddor, Tex Mex, BBQ och asiatiska matkoncept. Santa Maria grundades 1911 och har en lång och stolt historia, liksom en växande internationell publik. Idag säljs Santa Marias produkter i över 25 länder i hela Europa. Santa Maria är en del av divisionen World Foods & Flavouring i Paulig Group, en internationell livsmedelskoncern som grundades 1876. Paulig Group har nästan 2.000 anställda i 13 länder och omsätter 905 MEUR (2015).