Santa Maria lanserar BBQ-nyheter - för mer fisk och grönt på grillen

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2018 08:00 CEST

Inför BBQ-säsongen lanserar Santa Maria fyra nyheter för grillen, med fokus på smaksättning för fisk och grönsaker.

57% av konsumenterna vill grilla mer grönsakeroch 27% uppger att de vill grilla mindre mängd kött*. Inför årets grillsäsong lanserar Santa Maria fyra nyheter för grillen, som just ska hjälpa konsumenterna att smaksätta sin fisk och sina grönsaker.

- Vi har utgått från konsumenterna och tagit fram fyra produkter med fräscha smaker, speciellt utvecklade för fisk och grönsaker. Vår nya BBQ-sås har till exempel smak av het ingefära och citron och innehåller mindre socker än normalt för BBQ-såser, säger Christopher Westerberg, Marketing Manager i Paulig Foods-divisionen i Paulig Group.

Santa Marias nya BBQ-nyheter har funnits i butik sedan vecka 7.

Produktfakta

Produktnamn: American BBQ sauce for fish Spice Ginger & Lemon
Vikt: 420 g
Rek. pris i butik: ca 38,90 SEK
Hållbarhet: 24 månader

Produktnamn: BBQ Marinade for fish Ginger, Lemon & Soy och BBQ Marinade for vegetables Balsamic & Herbs Vikt: 75 g
Rek. pris i butik: ca 11,90 SEK
Hållbarhet: 21 månader

Produktnamn: BBQ Rub for fish, Guajillo Chili, Parsley & Tomato
Vikt: 22 g
Rek. pris i butik: ca 11,90 SEK
Hållbarhet: 24 månader

*Källa: ICA Grillrapporten 2017

Med 850 medarbetare i 13 länder och försäljning till 34 marknader, är Paulig Foods division en internationell spelare att räkna med. Under matvarumärkena Santa Maria, Risenta och Gold&Green erbjuder Paulig Foods internationella matkoncept, smaksättning och naturligt hälsosamma livsmedelsprodukter. Omsättningen uppgår till närmare 350 miljoner EUR (2017). Paulig Foods är en del av den finska koncernen Paulig Group.