Välkommen till vår monter på Anuga mässan i Köln

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 13:45 CEST

Temat kommer att vara 2000-talets mexikanska kök med inspiration från Latinamerika, Karibien, Medelhavsländerna och USA.

När Santa Maria lanserade Tex Mex i början på 90-talet var den mexikanska maten en liten del av den nordiska livsmedelsmarknaden. Sedan dess har nordborna tagit denna kryddiga, smakrika och spännande mat till sina hjärtan. Idag äter vi mexikanskt för över 230 miljoner euro om året. Hela branschen har nått höjder som ingen trodde var möjligt. Som marknadsledande företag har Santa Maria sett som sin uppgift att utveckla kategorin i Europa och som ett led i detta förvärvat företagen bakom varumärkena Casa Fiesta och Discovery. Med samtliga varumärken lovar vi att alla ska lyckas när de lagar mat med våra kryddmixer, salsor, tortillas och chips. Det är bara att tillsätta råvaror som kött, kyckling, fisk, skaldjur och grönsaker.

Mexikansk mat är populär, inte bara för att den är god, utan för att den är enkel att laga samtidigt som den tar tid att äta. Det är den perfekta måltiden när man vill umgås med familj och vänner vid matbordet.

Bland nyheterna på mässan kommer vi att visa Santa Maria Red Fusion - den nya generationen Tex Mex innehållande 18 färgstarka produkter både vad gäller design och smak. Det är tortillas, salsor, paste,
drinkmixer och chips.

Vår Food Service avdelning lanserar ett skräddarsytt koncept ”Chip’n Dip Snacking Solution” som innehåller krispiga mini nacho chips med tillbehören Cuacamole Dip, Salsa Dip och Cheddar Cheese Dip. Chip’n Dip är ämnat för folk i farten som befinner sig i hotell- baren, på flygplatsen, på puben, på bensin-stationen etc.
En annan nyhet från Santa Maria Food Service är fyllda wraps - Taco Burrito och Chicken Burrito med klassiska smaker.

Corn tortilla är en traditionell mexikansk tortilla som bla används vid tillagning av Enchilada. Under varumärket Casa Fiesta lanseras en Corn tortilla.

Välkommen till vår monter och ta del av ett stort mexikanskt sortiment från Santa Maria Tex Mex, Discovery och Casa Fiesta. I montern kommer det också att finnas premiumprodukter som t ex kryddkvarnar med exklusiva kryddblandningar och salter av hög kvalitet i trendig förpackning.

Kontaktpersoner I montern: Daniel Ginman, +46-(0)730 34 42 32, Kenneth Larsen, +46-(0)706 67 41 21