Nyhet -

Bästa tipsen från Manchester United Soccer Schools tränare till fotbollsskolans deltagare

Pressmeddelande 26 juni2018

Santander Consumer Bank tävlade ut en veckas träning med den berömda fotbollsskolan, Manchester United Soccer School, till en svensk fotbollsförening. Det blev en oförglömlig vecka för alla inblandade hos vinnarna – Färjestadens GoIF.

Manchester United har utvecklat fotbollsskolans träningskoncept sedan 1999 och byggstenarna i programmet är spelteknik, kommunikation, fysisk och mental träning. Och kanske det viktigaste: att vara en schyst kompis – både på och utanför planen, och alltid främja gemenskap och glädje. Tränarna som höll i fotbollsskolan var Robin Van der Laan och Mick Bennet.

• När man har roligt tillsammans går både träningen och spelet mycket bättre, konstaterar tränaren Robin Van der Laan som mer än 10 år rest över hela världen med Soccer School-konceptet.
  • Last week’s Soccer School is a great example of how our partnership with Santander has given our fans access to the club they so passionately support. The Manchester United Soccer School allows fans to have an insight into how the club works, the values we uphold and the similar style of training experienced by our first team and academy players. I hope everyone involved found it a memorable experience, säger Richard Arnold, Manchester United Group Managing Director, i ett uttalande.

Färjestaden GoIFs ordförande kände sig både hedrad och glad över att deras motivering övertygade juryn att låta föreningen få ett unikt besök av Manchester United Soccer School.

• Det har varit en helt magisk vecka! Barnen har fått en helt unik träningsupplevelse och haft så roligt. Vi är många här på klubben som engagerat oss för att skapa så bra förutsättningar som för alla unga i området skall känna delaktighet i föreningen – här får alla vara med. Det är därför extra skoj att Santander Consumer Bank valde ut oss som vinnare och att vi fått uppleva det här, säger Lukas Nilsson, ordförande i Färjestaden GoIF.

Santander Consumer Bank har som huvudsponsor av En Svensk Klassiker etablerat ett starkt idrottsengagemang både internt och externt. Tillsammans med Manchester United har banken tagit ett starkare grepp kring rörelse och gemenskap.

• Att ha gjort det möjligt för en svensk fotbollsförening att få besök av Manchester Uniteds duktiga tränare i en hel vecka är helt fantastiskt. Vi är väldigt glada över att det blev en lyckad vecka och en fin start på fotbollssommaren för föreningens barn och ungdomar, säger Martin Brage, VD Santander Consumer Bank Sverige.

Om Manchester United Soccer School;

Sedan starten 1999 har fotbollsskolan tränat fler än 300 000 barn och ungdomar mellan 8-17 år över hela världen.