Santanders bilförsäkring fokuserar på kundvänliga funktioner

Pressmeddelande 10 december 2019

Santanders bilförsäkring fokuserar på kundvänliga funktioner

Under 2019 skapade ett av världens största försäkringsbolag, Zurich Insurance, tillsammans med Santander Consumer Bank en ny bilförsäkring med fokus på kundvänliga funktioner. Bilförsäkringen är unik för den svenska marknaden och för de som finansierar sitt bilköp via Santander.

En av flera fördelar med Santander bilförsäkring är att det inte finns någon bindningstid. Som kund slipper man binda upp sig på långa och krångliga lösningar som vanligtvis sträcker sig över minst 12 månader.

• Vi är nöjda med mottagandet som vår bilförsäkring har fått från marknaden och vi fortsätter tillsammans med Santander Consumer Bank att förbättra och utveckla fler smarta försäkringslösningar till våra kunder, avslutar Ivana von Proschwitz, Projektledare Zurich Insurance

Smidig och enkel hantering
Som en av de ledande aktörerna inom bilfinansiering i Sverige har Santander samarbeten med hundratals auktoriserade bilhandlare från norr till söder. Därigenom har banken stor förståelse för att bilens försäkring är en viktig del av bil-ägandet. Därför ärinnehållet och tjänsterna i försäkringen anpassade efter kundernas vardag.

Santander bilförsäkring är helt och hållet digitalt – från att bilen hämtas ut, till betalning och registrering av skador. Det finns även möjlighet till samfakturering när kunden både finansierar och försäkrar sin bil hos Santander.

• ­Att bilförsäkringen är digital är helt avgörande för oss. Den digitala processen gör hanteringen smidig och enkel för våra kunder. Att dessutom kunna erbjuda samfakturering förenklar våra kunders bil-ägande avsevärt när de både finansierar och försäkrar sin bil hos oss, säger Marc Blomberg, Produktägare, Santander Consumer Bank.

Om Zurich Insurance
Zurich Insurance har varit verksamt i Sverige sedan 1875, är ett av världens största försäkringsbolag som erbjuder ett brett utbud tjänster och försäkringar till privatpersoner, små, medelstora och globalt verksamma företag.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander som grundades 1857 och är en av de största bankerna i både Europa och världen med 142 miljoner kunder och 200.000 anställda.