Nya möjligheter med SAP HANA för affärsutveckling och innovation

Under den pågående konferensen Sapphire Now i Orlando, Florida, presenterar SAP en rad nyheter som gör SAP HANA ännu mer intressant för företag som vill utveckla sin verksamhet i molnet. SAP lanserar en rad nya funktioner för SAP HANA och kunderna kan också välja färdiga lösningspaket för att enkelt gå över till molnet.

Sammanfattning av nyheterna:

• SAP presenterar en rad nya funktioner och användningsområden för SAP HANA, mobila tjänster, analys, datatjänster och molnintegrationstjänster som alla har välutformade och öppna gränssnitt.
  • Med hjälp av nya standardiserade och paketerade lösningar kan kunderna lättare gå över till SAP HANA Enterprise Cloud och förändra sina verksamheter i en säker miljö.
  • Lösningarna består av färdiga programpaket som gör det enklare att gå över till molnet. Kunderna kan också använda SAP HANA Cloud Integration som en helt fristående lösning för alla sina integrationsbehov.
  • SAP arbetar tillsammans med kunder, partner, nystartade företag och utvecklare över hela världen med nya innovationer som kan användas med SAP HANA-plattformen.
  • SAP har utökat stödet för operativsystem som kan använda SAP HANA med Red Hat Enterprise Linux, inklusive stöd för Intel Ivy Bridge.
  • SAP Startup Focus är en programsatsning för att SAP HANA-plattformen ska användas ännu mer utanför SAP:s traditionella ekosystem. I dag deltar över 1 500 nystartade företag, med över 100 testade lösningar som kunder inom olika branscher kan utvärdera och köpa.
  • SAP HANA Marketplace är en digital plattform och en kommersiell marknadsplats för kunder, partner, nystartade företag och utvecklare. Dessutom är det en viktig del av SAP:s satsning på molnet. Där kan kunder upptäcka, testa och köpa både SAP HANA-plattformen och alla de applikationer som utvecklats för SAP HANA.

Klicka här för att läsa de fullständiga pressmeddelandena på engelska:

SAP HANA Delivers One Modern Platform for Business in the Cloud

SAP Fosters Open Ecosystem for Driving Customer Innovation

• Datorer, datateknik, programvaror

• molntjänster
  • affärsutveckling
  • sap hana

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 258 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Presskontakt Director Integrated Communications, SAP Norden PR och kommunikation + 46 (0)8 58772798

Mikael Westmark

Presskontakt Presskontakt, Westmark Information +46 707 339810