​SAP Hybris förstärker kundkontakterna för telekom- och medieföretag

SAP lanserar en ny version av lösningen SAP Hybris Commerce som är speciellt anpassad för telekom- och medieföretag. Tillsammans med IBM har SAP utvecklat en accelerator som hjälper företagen att engagera, behålla och skaffa nya kunder. När kunderna allt mer använder webben och mobilen för att jämföra produkter och tjänster, handla och sköta sina åtaganden måste leverantörerna snabbt kunna ta fram nya specialanpassade erbjudanden och funktioner för enkel självbetjäning.

Med den nya versionen erbjuder SAP Hybris och IBM en färdig lösning som gör att tjänsteleverantörer kan hantera sina kunder under hela köpprocessen och i många olika samtidiga kanaler.

– I dag konsumerar vi telekom- och medietjänster på de sätt vi själva vill och därför blir det också mer komplicerat. På SAP är vi helt inriktade på att möta branschens behov genom att stödja nya affärsmodeller, branschregler och standarder. Vår telekom- och medieaccelerator hjälper företag att snabbt sjösätta sina idéer och nå sina affärsmål säger Matthias Goehler, senior vice president, Industries, på SAP Hybris.

Acceleratorn för SAP Hybris Commerce gör att telekom- och medieleverantörer kan:

• Kombinera digital självbetjäning med fysiska kanaler som butikshantering och hämtningstjänster i butik
  • Få stöd för komplexa produkter och paketeringar för att priser och produkter ska ligga i linje med branschstandarder
  • Möta moderna säkerhets- och integritetsstandarder som krävs i ett globalt regelverk

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

• Datorer, datateknik, programvaror

• kundkontakt
  • omni channel
  • omnikanal
  • självbetjäning
  • medieföretag
  • telekom

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 350 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Presskontakt Director Integrated Communications, SAP Norden PR och kommunikation + 46 (0)8 58772798

Mikael Westmark

Presskontakt Presskontakt, Westmark Information +46 707 339810