​SAP Hybris släpper ny molnbaserad mikrotjänst

SAP bygger vidare på sin molnbaserade produktsvit för kundengagemang och handel genom att lansera SAP Hybris Revenue Cloud. Den nya lösningen har omnikanalstöd och där ingår molnfunktioner för bland annat orderkonfiguration, prissättning, offerter, orderplanering och prenumerationsfakturering. Funktioner som tidigare varit tillgängliga i det centrala affärssystemet kan nu användas som en flexibel mikrotjänst eller direkt i en SAP Hybris-app.

Lanseringen gjordes under SAP Hybris LIVE: Digital Summit den 8 mars som anordnades i Singapore, München och New York. Lösningen är tillgänglig på den amerikanska marknaden och kommer att släppas i fler länder under 2017.

SAP Hybris Revenue Cloud är en helt ny generation av molnbaserade produkter som bygger på mikrotjänster. Den kan köras på SAP Hybris as a Service som hjälper företag att snabbt och enkelt utöka sina befintliga verktyg med mikrotjänster och tjänstebaserade SaaS-applikationer.

SAP Hybris Revenue Cloud kopplas direkt till SAP S/4HANA och ger företag en enhetlig bild av kundkontakterna med hjälp av en flexibel rapportering och förbättrad automation. Den fungerar som en fristående lösning som kopplas till företagets befintliga IT-system och kan också hanteras som en integrerad del av molnportföljen från SAP Hybris.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

• Datorer, datateknik, programvaror

• mikrotjänst
  • kundengagemang
  • cloud
  • omnikanal
  • hybris

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 345 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Presskontakt Director Integrated Communications, SAP Norden PR och kommunikation + 46 (0)8 58772798

Mikael Westmark

Presskontakt Presskontakt, Westmark Information +46 707 339810