SAP i nytt samarbete om mobilappar för företag

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2014 13:30 CET

SAP har ingått avtal med företagen Xamarin och Service2Media kring utveckling av mobilappar. Tillsammans ska de erbjuda fler möjligheter att utveckla nya iOS, Android- och Windows-appar med hjälp av SAP Mobile Platform.

Sammanfattning av nyheten:

• Samarbetet med Xamarin och Service2Media gör att miljontals apputvecklare över hela världen snabbt kan ta fram nya mobilappar med SAP Mobile Platform.
  • Xamarin har ett stort nätverk av utvecklare i 111 länder och över 150 konsultpartner som hjälper företag att bygga mobilappar för iOS, Android och Windows 8 med hjälp av Microsoft Visual Studio. Nu får de dessutom tillgång till nya avancerade funktioner genom förinstallerade utvecklingsverktyg (SDK).
  • Service2Media har utvecklat globala mobilappar under nästan tio år och utökar sin plattform M2Active med stöd för SAP Mobile Platform. Det innebär att användarna får fler verktyg, arbetsflöden och molntjänster för att skapa iOS-, Android- och Windows-appar som kan ansluta till SAP-system.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 258 500 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Kommentarer (0)

Kommentera