​SAP Partner Award 2016 går till Applicon och Implema

Årets bästa SAP-partner för 2016 är utsedda och priset går till företagen Applicon och Implema. Applicon får utmärkelsen för sin förståelse för digitala utmaningar inom bank och finans och Implema för sina SAP-kunskaper och suveräna molntjänster.

Applicon får utmärkelsen SAP Innovation Partner of the Year för att de med sin omfattande branschkunskap och förståelse för bank- och finansföretags utmaningar med digitaliseringen har lyckats attrahera nya kunder. Applicons konsulter visar mycket hög professionalitet och djupa kunskaper inom finanssektorns speciella krav och regler, något som leder till att Applicon uppvisar en stor kundnöjdhet.

Implema är pristagare för tredje året i rad, i år i kategorin SAP Business Partner of the Year. Implema utmärker sig genom sin förmåga att omsätta sina gedigna kunskaper om de senaste SAP-lösningarna till att ge sina kunder ett tydligt värde på kort tid, bland annat genom sina erkänt suveräna implementeringsrutiner och molntjänster. Åtskilliga svenska första-gången-projekt är genomförda av Implema, bl.a. införandet av SAP S/4 HANA på Medivir.

– Vi vill varmt gratulera Applicon och Implema för deras välförtjänta utmärkelser! Dessa partner verkar i vitt skilda branscher, men imponerar båda genom att ligga i framkant och erbjuda de mest moderna affärssystemen med branschspecifika lösningar som levererar konkret mervärde för kundföretagen och hjälper dem att ta ett stort kliv framåt på digitaliseringsresan, säger Mats Holmberg, SAP Partner Manager på SAP.

• Datorer, datateknik, programvaror

• mats holmberg
  • tomas wikström
  • jörgen aronsson
  • branschlösning
  • molntjänster
  • bank och finans
  • digitalisering
  • affärssystem
  • sap-partner
  • implema
  • applicon

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 345 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Presskontakt Director Integrated Communications, SAP Norden PR och kommunikation + 46 (0)8 58772798

Mikael Westmark

Presskontakt Presskontakt, Westmark Information +46 707 339810