SAP utser Jef Sølvsteen till ny nordisk tjänstechef

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 10:00 CEST

Stockholm den 3 juni 2013 - SAP har utsett Jef Sølvsteen, 51, till ny chef för företagets tjänste- och konsultverksamhet i Norden. Han kommer att vara placerad i Köpenhamn med ansvar för försäljning och leverans av SAP:s hela tjänsteportfölj i Danmark, Sverige, Finland, Norge och Baltikum från den 1 juni 2013. I sin nya roll kommer Jef Sølvsteen också att vara medlem av den nordiska ledningsgruppen som leds av Nordenchefen Jan Thorell.

Utvecklingen av SAP:s tjänsteportfölj inom affärsapplikationer, analys, molntjänster, mobilitet och minnesteknik har inneburit en övergång från traditionella ERP-implementeringserbjudanden till mer värdeskapande tjänster för företag som vill förnya och vässa sina befintliga företagssystem. Jefs uppgift i Norden är att ytterligare stärka SAP:s tjänsteområden som affärsrådgivning, innovationsteknik, systemoptimering, kund- och branschspecifika tjänster samt samtliga underhållstjänster.

Jef Sølvsteen tar vid efter Adolfo Hoffmann Linhard som lett SAP:s nordiska tjänsteområde sedan mitten av 2011. Jef kom nyligen från IBM där han under sex år har arbetat i ledningen för IBM Global Business Services. Han har över 20 års erfarenhet av IT- och konsultverksamhet och ett stort kunnande om den nordiska marknaden. Tidigare har Jef arbetat som managementkonsult på PWC med SAP-projekt som specialitet, direktör på konsultföretaget Ementor och partner på Ernst & Young. Under sin karriär har han varit ansvarig för en mängd olika SAP-implementationer och förändringsprojekt för nordiska och internationella företag och myndigheter.

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från desktop till mobila enheter - SAP möjliggör för människor och organisationer att arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 238 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa på ett ekonomiskt och ekologiskt hållbart vis. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE.Mer information: www.sap.com och www.sap.com/sweden

Kommentarer (0)