​SATS fortsätter att växa

​SATS fortsätter att växa

SATS fortsätter att växa genom förvärv av samtliga aktier i träningsföretaget Gym & Motion. Gym & Motion har tre träningsanläggningar i Åkersberga norr om Stockholm som till hösten kommer bli en del av SATS.

SATS har länge drivit utvecklingen av träningsbranschen i Sverige och är en väletablerad aktör i storstadsregionerna. De senaste åren har SATS vuxit stadigt både organiskt och genom förvärv, och Gym & Motions träningsanläggningar i Åkersberga blir det senaste tillskottet. Under 2017 och 2018 förvärvades två kedjor i Sverige: Fresh Fitness med nio träningsanläggningar och träningsföretaget Balance med tre träningsanläggningar.

- Vår tillväxtstrategi bygger på att växa på befintliga orter och Gym & Motions verksamhet kommer att komplettera vår portfölj väl och stärka SATS position i Stockholms-området. Deras nya fina yoga-studio kommer dessutom att stärka upp vår pågående yogasatsning, vilket jag ser som mycket positivt, säger Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige.

Gym & Motion har tre träningscenter i Åkersberga, norr om Stockholm: Gym & Motion Centrum, Gym & Motion Sågvägen och yogastudion White. Integrationsarbetet kommer att pågå under våren och sommaren. Planen är att SATS i Åkersberga slår upp dörrarna den 1 september.

- Vi är glada att just SATS köper vårt företag. SATS är en seriös aktör och på många sätt är våra företag mycket lika varandra. Jag är säker på att Gym & Motion kommer att vara i goda händer, säger Lasse Eriksson, huvudägare och en av grundarna av Gym & Motion.

Gym & Motion omsätter 22 MSEK, har 35 anställda och cirka 4500 medlemmar. SATS Sverige som år 2018 omsatte ca 1,3 miljarder kronor, har efter förvärvet 78 träningscenter i Sverige.

SATS ingår i SATS Group som är Nordens ledande träningsföretag. SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance och Metropolis. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda.

För mer information, vänligen kontakta:

Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige, linda-li.cederroth@sats.se
Lasse Eriksson, ägare och grundare Gym & Motion, 070-492 30 03

SATS Group ägs av Altor (51%) och TryghedsGruppen (49%). SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance och Metropolis. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar.