SATS öppnar nytt center vid Brommaplan

SATS presenterar nu ett nytt center vid Brommaplan efter förvärvet av Bromma Träningscenter.

I och med SATS Brommaplan öppnar SATS sitt 48:e träningscenter i Stockholm och fortsätter därmed att växa. SATS Brommaplan kommer med sitt unika läge att vara mycket lättillgängligt för såväl stora delar av Västerort samt Ekerö, både med kommunaltrafik och bil.

- Efterfrågan av ett SATS-center vid Brommaplan har varit stor, så vi är glada över att kunna gå ut med nyheten att vi etablerar oss där nu. Det är ett efterlängtat besked till både befintliga och potentiella medlemmar, säger Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige.

Från och med öppningsdagen den 2 oktober kommer SATS att utvidga centrets öppettider enligt SATS standard, och öppnar därmed redan klockan 6:30 på vardagar. Antalet gruppträningsklasser kommer successivt att utökas och lokalen kommer att renoveras och anpassas enligt SATS-standard. Även en del av utrustningen kommer att bli utbytt.

SATS kommer ta över all personal från Bromma Träningscenter och ser möjligheter att kunna anställa fler den närmaste tiden.

- Vi är glada att SATS har förvärvat Bromma Träningscenter, som Brommagymnasterna drivit och utvecklat sedan 1999, säger Lena Tollerz Törn, ordförande för Brommagymnasterna, en av Sveriges främsta föreningar inom gymnastik både nationellt och internationellt.

SATS Brommaplan kommer till en början att vara en av SATS mindre enheter, men planer finns på att undersöka hur lokalytan kan utökas. Medlemmarna på SATS Brommaplan kommer kunna ta del av SATS gruppträningsutbud från och med oktober månad, med klasser som Bootylicious och Core.

Förmer information, vänligen kontakta:

Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige

E-post: linda-li.wallin@sats.se

Susanne Sundström, Region Manager SATS Norra

E-post: susanne.sundstrom@sats.se

SATS och ELIXIA:s center erbjuder modern och funktionell individuell träning, personliga tränare och gruppträningsklasser i de största städerna i Sverige, Norge och Finland. Målsättningen är också att hjälpa människor komma igång med sin träning även utanför träningscenterna med hjälp av ett urval av digitala verktyg. SATS ELIXIA bedriver ett aktivt utvecklingsarbete och lanserar hela tiden ny teknik och nya produkter.