SATS öppnar nytt i Vällingby

SATS öppnar nytt i Vällingby

SATS öppnar det största träningscentret utanför tullarna i Stockholm, i Vällingby City.

Det nya träningscentret blir hela 2637 kvadratmeter och kommer att erbjuda en storslagen miljö med vårt modernaste produktutbud som bl.a. Prformance™, Hot MOJO®, Sjukgymnastik och stor barnpassning.

- Vi behöver förnya oss för att kunna erbjuda våra trogna medlemmar den bästa träningsupplevelsen. Genom att bygga om vårt center i Vällingby City kan vi erbjuda mer träningsyta och uppdatera vårt utbud av utrustning och gruppträningsklasser. Samtidigt kan vi locka nya medlemmar då det är väldigt enkelt att ta sig till Vällingby City med bil, tunnelbana eller buss, säger Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige.

Byggnationen påbörjas i januari 2015 och kommer att genomföras i två etapper. Det befintliga centret kommer vara öppet som vanligt under hela perioden, men med något minskad kapacitet under sommaren.

Invigningen av nya SATS Vällingby City är planerad till september 2015.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda-Li Wallin, Country Manager SATS Sverige
E-post: linda-li.wallin@sats.se

Ery Petrenco, Regional Manager SATS Sverige
E-post: ery.petrenco@sats.se

SATS ELIXIA har 160 träningscenter för de cirka 435 000 medlemmarna i Norden. Totalt har SATS Sverige 67 träningscenter. SATS ELIXIA ägs av Health & Fitness Nordic AB i Sundbyberg, som i sin tur ägs av Altor och danska TryghedsGruppen. Läs mer på www.sats.se.