Årets glögg är här!

Nu är den här Tindra Årets Glögg smaksatt med Saffran. Saffran är den krydda som många förknippar med jul och den passar förträffligt i vit glögg.

Börja glöggfesten med en härligt saffransdoftande glögg. Tindra Årets Glögg Saffran serveras med fördel lätt rykande för att få fram saffranstonerna eller kall med stora istärningar som en annorlunda juldrink.

- Beroende på om saffransglöggen serveras varm eller kall så framkommer olika toner i glöggen berättar Louise Ahlander, produktchef på Saturnus i Malmö. Traditionellt rykande har glöggen en mer traditionell karaktär med tydlig saffran. Iskall blir glöggen friskare och glöggkaraktären upplevs annorlunda.

- Saturnus har tillverkat glögg sedan företaget grundades 1893 så därför var det extra spännande att arbeta med en lite annorlunda glögg i år. För att få fram den mjuka och lena smaken samt den härlig gyllengula färgen har vi extraherat finaste saffran. Därtill har vi använt klassiska glöggkryddor som vi gjort ansättningar på, extraherat eller destillerat.

Om du önskar smakprov, högupplösta bilder eller har några frågor om Tindra glögg, kontakta gärna Louise Ahlander, produktchef, 040-671 19 10, louise.ahlander@saturnus.se eller Fredrik Lamorell, marknadschef, 040-671 19 05, fredrik.lamorell@saturnus.se.

Tindra glögg sortimentet består av

• Tindra Glögg, 2,2%, i dagligvaruhandeln
  • Tindra Glögg utan tillsatt socker, 2,2%, i dagligvaruhandeln
  • Tindra Årets glögg Saffran, 2,2%, i dagligvaruhandeln
  • Tindra Roséglögg, 2,2%, i dagligvaruhandeln
  • Tindra Vinglögg utan tillsatt socker, 10%vol, på Systembolaget

Familjeföretaget Saturnus i Malmö är i dag en utpräglad dryckesaktör med såväl egenproducerade drycker som agenturprodukter. Saturnus representerar idag internationella varumärken såsom Evian, Aquador, V-energidryck, Ubuntu Cola och White Tiger. Företaget är dessutom en av väldigt få producenter av alkoholhaltiga drycker i Sverige och har även legotillverkning av spritdrycker. I det egenproducerade sortimentet återfinns bl.a. Skärgårdssnapsar, Utö, Piratens Besk, Tindra Glögg samt Saturnus Drinkmixers. Saturnus grundades 1893 och har i dag 30 anställda. Bolaget hade 2009 en omsättning på ca 100 miljoner kronor.