Saturnus Ekologiska Vinglögg representerar Sverige på gigantisk importmässa i Shanghai

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2018 15:31 CET

China International Import Exhibition i Shanghai

Familjeägda dryckesbolaget Saturnus tar i veckan ytterligare ett kliv in på en enorm marknad. Tillsammans med  Ostkompaniet i Jönköping (Västgöta Adel), Findus (djupfrysta ärtor) och Tevsjö Destilleri från Järvsö (Black Chai Vodka) har Malmöbaserade Saturnus valts ut att representera svenska produkter i Europeiska Unionens monter på China International Import Exhibition i Shanghai. Mässan pågår fram till 10 november. Totalt över 3 000 företag från 130 länder deltar.

Det är företagets goda ekologiska vinglögg – gjord på fylligt spanskt vin, varsamt kryddat med nejlika, pomerans och torkade frukter – som ska få kineserna att anamma svensk dryckestradition.

Bakom satsningen står affärsnätverket Enterprise Europe Network, Tillväxtverket och konsultfirman Scandinavian Sourcing.

För mer information om Saturnus glöggsortiment varmt välkomna att kontakta

LAJLA AF TROLLE

Brand Manager, Saturnus I Tel: 0708 84 90 10 lajla.aftrolle@saturnus.se

MARIA EKEBERG

Key Account Manager, Saturnus I Tel: 0707 82 85 33 maria.ekeberg@saturnus.se

I familjeföretaget Saturnus glöggfabrik har vi tillverkat glögg sedan 1893. All vår glögg tillverkas i Sverige av väl utvalda råvaror.

Låt dig väl smaka och besök oss gärna på www.saturnus.se I www.facebok.com/Saturnus1893

Kommentarer (0)

Kommentera