Tony´s Chocolonely till Sverige den 30 mars

Torsdagen den 30 mars är det dags för årets prisutdelning i varumärkesstudien Sustainable Brand Index. Den går av stapeln på Musikaliska i Stockholm klockan 16.00. En av talarna är Ynzo van Zanten, VD på det expansiva chokladföretaget Tony´s Chocolonely.

Tony´s Chocolonely är enligt dem själva ett företag med en historia att berätta. Som exempel är chokladkakornas rutor är ojämnt fördelade för att spegla världens orättvisor. Företaget har på kort sikt etablerat sig som en intressant hållbarhetsaktör på den svenska marknaden. Ynzo kommer att berätta om företagets värdekedja och hur de har skapat en 100% transparent och spårbar supply chain.

Under 2017 lanseras Sustainable Brand Index i Nederländerna. En marknad som på många sätt liknar de nordiska, med medvetna och kunskapstörstiga konsumenter.