Nu får bilköparna på Blocket tre månaders vägassistans från SBM Försäkring.

SBM Försäkring och Blocket påbörjar nu ett samarbete. Privatpersoner som köper en personbil via Blocket får möjlighet till tre månaders gratis vägassistans från SBM Försäkring. Erbjudandet gäller från och med den 27 juni.

När en bil säljs av en privatperson via Blocket, finns det nu möjlighet för säljaren att lägga till Väghjälp från SBM Försäkring de tre första månaderna. Detta innebär att den nya ägaren får tillgång till vägassistans om något skulle inträffa med den nyinköpta bilen.

– Den kostnadsfria vägassistansen blir en extra trygghet för alla privatpersoner som köper en bil på Blocket framöver. För säljaren är det ett sätt att öka värdet på bilen som ska säljas vidare och för köparen innebär vår vägassistans en trygg start på sitt bilägande då den får kostnadsfri hjälp vid till exempel punktering, låsöppning eller om det behövs reparation på plats eller starthjälp, säger Michaela Lundquist, t.f. Marknadschef på SBM Försäkring.

Väghjälp från SBM Försäkring innebär bland annat ett heltäckande skydd, utan självrisk, för bärgning inom hela Europas Gröna Kort-område.

– Vi på Blocket värnar alltid om smidiga, effektiva och trygga affärer. Hos oss säljs det i snitt en bil varje minut och för alla dessa köpare är vi glada att tillsammans med SBM kunna erbjuda ett så tydligt mervärde, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket.

Väghjälp från SBM Försäkring täcker personbil och omfattar:

Starthjälp – kostnader i samband med starthjälp.
Låsöppning – vid förlust av nycklar eller om dessa låses in, kostnad att öppna lås.
Transport av drivmedel – vid ”soppatorsk” ersätts transport av drivmedel.
Punktering – lagning eller byte av däck på plats. Alt. bärgning till närmaste verkstad.
Hjälp på plats – reparation på plats istället för bärgning.
Bärgning till närmaste verkstad – bärgningskostnad till godkänd verkstad.
Hyrbil, hotell eller hemresa – nödvändig hyrbilskostnad eller hotellövernattning.
Hemtransport/hämtning av fordon – resa för att hämta fordon efter reparation.
Resestartskydd – merkostnad för att ansluta till resa.

Samarbetet började gälla den 27 juni 2018.

Om Blocket Fordon
Blocket är idag landets största marknadsplats för begagnade fordon mätt i såväl antal besökare, som privat- och företagsannonser. Våren 2017 skapades ett eget affärsområde för fordon med ett dedikerat team som fokuserar fullt ut på att utveckla nya produkter och tjänster och säkerställa att behoven på marknaden tillgodoses på bästa sätt. Affärsområdet Blocket Fordon består av Blocket och Bytbil.
www.blocket.se