SBM inleder samarbete med Mondux

Sveriges ledande leverantör av trygghetslösningar för bilägare, SBM, ingår nu ett försäkringssamarbete med det danska bolaget Mondux. Tack vare samarbetet får SBM tillgång till den nordiska marknaden på bredare front samtidigt som Mondux spetsar sitt fordonsrelaterade försäkringsutbud.

SBM, som är ledande i Sverige vad gäller trygghetslösningar för bilägare – bland annat genom sin unika, egenutvecklade stöldskyddsmärkning för bilar – ingår nu ett samarbete med det danska bolaget Mondux.

Mondux har under lång tid levererat olika typer av försäkringar till den danska marknaden och satsar nu på en utveckling i Norden. Sedan en tid tillbaka finns bolaget därför representerat i samtliga av de nordiska länderna.

– Som en del av vår satsning i Sverige har vi letat efter en stark samarbetspartner inom fordonssegmentet. Det har vi nu funnit i SBM. Ett partnerskap med dem blir en fortsättning på den långa framgång vi haft med just fordonsrelaterade försäkringar, säger Dennis Landbo Nielsen, vd på Mondux.

Samarbete mellan SBM och Mondux inleds under början av året och kommer att utvecklas successivt.

– Partnerskapet kommer att underlätta vårt fortlöpande arbete med att utveckla och förbättra våra befintliga försäkringslösningar. Dessutom kommer vi att kunna erbjuda våra kunder en lång rad nya och väldigt intressanta tjänster och produkter. Sedan tidigare har vi en stor och lojal kundbas som vi vill erbjuda bra produkter som hjälper kunderna i deras liv som bilägare, säger P A Prabert, vd för SBM.

Samarbetet kommer på sikt att innebära att SBMs produkter kommer att vara tillgängliga i samtliga nordiska länder.

SBM levererar trygghetslösningar till fordonsägare via en mix av skadeförebyggande produkter och tjänster med allriskförsäkring. Med sin egenutvecklade enkla och beprövade metod har SBM sedan 1994 hjälpt över 1 miljon bilägare att stöldskyddsmärka sina bilar. Stöldförebyggande fordonsmärkning rekommenderas av bland annat Trafikförsäkringsföreningen, Brottsförebyggande rådet och andra stöldförebyggande organisationer samt polis och tull. Mer information finns på www.sbmfordon.se.

Om Mondux
Mondux erbjuder olika former av privatförsäkring för fordon, hus, hem och olycksfall. De erbjuder även produktförsäkringar och levererar märkesförsäkringar, försäkringslösningar som banker, kreditkortsföretag, inköpsföreningar eller yrkesorganisationer marknadsför under eget namn. På så vis är i dag omkring 800 000 danskar försäkrade via Mondux.

P A Prabert, vd SBM, pa.prabert@sbmfordon.se, 0734 48 94 21
Dennis Landbo Nielsen, vd Mondux, dennis.landbo.nielsen@mondux.dk, +45 20 32 05 75

• Transport