SBT bygger flerbostadshus i Hovås

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 14:10 CEST

En förhandsskiss på huset i Hovås

Under sommaren har SBT skrivit kontrakt för byggnationen av ett flerbostadshus på en stor tomt i Hovås i södra Göteborg. På den drygt 2000 kvadratmeter stora tomten står idag endast en villa och ägarna har länge tänkt på att det finns bättre sätt att utnyttja den på. De kom i kontakt med SBT under våren och nu är bygglovsprocessen i full gång.

Huset kommer bli ett flerbostadshus med fina, kvalitativa lägenheter på runt 100 kvadratmeter där de boende kommer nära in till centrala Göteborg, men även närhet till naturen och havet.

Hovås är ett primärområde i södra Göteborg som består av områdena Hovås, Ryet, Brottkärr, Skalldalen och Lyckhem. Området är idag i ett expansivt skede där det byggs nya kvarter med bostäder, butiker, apotek, restauranger och skolor.

SBT är mer än ett vanligt byggbolag. Vi förvandlar råvindar till vindsvåningar i hela centrala Göteborg. Vår gedigna erfarenhet och kompetens inom byggbranschens samtliga delar har gjort oss till en ledande aktör inom lägenhets- och vindsbyggnationer där varje del i förädlingen kan kvalitetssäkras av oss. Det finns stor potential ute hos bostadsrättsföreningarna och vi brinner för att ta vara på dessa.

Kommentarer (0)