Höstens filmer från Scanbox - OBS! Uppdaterade premiärdatum!

Här kommer info om höstens biofilmer från Scanbox.
Premiärdatum har uppdaterats/tillkommit, och någon mer film kan få premiär under 2018.

JULIET, NAKED - Svensk biopremiär 12 oktober - OBS! Ändrat premiärdatum!

Anne (Rose Byrne) lever i ett trist förhållande med Duncan (Chris O’Dowd) som är nördigt besatt av den halvt bortglömde amerikanske artisten Tucker Crowe (Ethan Hawke).  Plötsligt stiger Tucker på riktigt in i deras tillvaro i en sömnig brittisk kuststad. Konsekvenserna blir stora för dem alla tre. Baserad på boken av Nick Hornby (High Fidelity, Om en pojke). Musik av bl a Nathan Larson och regi av Jesse Peretz (Girls).

COLETTE - Svensk biopremiär 19 oktober

Colettes revolutionerande livsstil och böcker satte prägel på hela nittonhundratalet. Tjugo år gammal gifter hon sig med bokförläggaren Willy, som övertalar henne att skriva under hans namn. Det celebra paret lever ut i Paris avant garde-värld, och delar samma älskarinna. Succén med Colettes förtäckt självbiografiska böcker väcker snart behovet av frigörelse från mannen som försörjer sig på hennes talang. Keira Knightley och Dominic West spelar Colette och WIlly i filmen av  Wash Westmoreland (Still Alice).

COLD WAR (Zimna Wojna) - Svensk biopremiär 16 november

Pawel Pawlikowski, regissören bakom Ida, vann regipriset i Cannes i år för denna svindlande kärlekshistoria mellan en musiker och en sångerska, spelade av Tomasz Kot och Agata Kulesza. Kärleken och musiken förenar och separerar dem under många år i Polen, Berlin och Paris.

SUSPIRIA - Svensk biopremiär 23 november

Luca Guadagnino gjorde senast Call Me By Your Name. I hans visuellt spektakulära nyinspelning av Dario Argentos skräckmästerverk från sjuttiotalet spelar Dakota Johnson baletteleven Susie, som försöker besegra sin skolas onda krafter. Tilda Swinton gestaltar den gåtfulla danslärarinnan Madame Blanc, och i övriga roller ses bland andra Chloë Grace Moretz samt Jessica Harper som spelade Susie i sjuttiotalsversionen.

LIFE ITSELF - Svensk biopremiär 30 november

Dan Fogelman (tv-serien This is Us) ligger bakom denna historia som sammanför ett antal karaktärer, vars liv sammanstrålar över årtionden från gatorna i New York till den vackra spanska landsorten och tillbaka. I rollerna ses bland andra Oscar Isaac, Olivia Wilde, Olivia Cooke, Annette Bening och Antonio Banderas.

THE OLD MAN & THE GUN -Svensk biopremiär 7 december

Den sanna historien om Tucker (Robert Redford) som sjuttio år gammal rymmer från fängelset för artonde gången. Han rånar banker, finner sitt livs kärlek (Sissy Spacek) och möter sin jämlike i en snut. Casey Affleck och Elisabeth Moss ses också i David Lowerys film, som Robert Redford säger är hans sista.

Kommande filmer

Scanbox på Twitter

Scanbox på Clipsource

Scanbox pressida

Kontakta monah@scanbox.com om du behöver login.