The Place Beyond The Pines på blu-ray, dvd & digitalt 14 augusti

One Moment Can Change Your Life

Den mystiske motorcykelstuntmannen Luke (Gosling) begår en serie bankrån för att försörja sin ex-flickvän Romina (Mendes) och deras nyfödda barn. När den oerfarne men ambitiöse polisen Avery Cross (Cooper) korsar Lukes väg, får det stora konsekvenser för dem båda. Ett enda beslut förändrar både deras och kommande generationens liv för alltid.

"The Place Beyond the Pines" är ett episkt och intensivt drama om fäder, söner och synder i det förflutna. Om två män som båda kämpar mot ett arv ingen av dem kan fly ifrån.

Regi:   Derek Cianfrance
I rollerna:  Ryan Gosling, Bradley Cooper, Eva Mendes, Ray Liotta, Ben Mendelsohn

Utgåva:   Blu-ray, dvd & digitalt, release 14 augusti

Genre:   Crime/Drama
Spellängd:   135 min
Prod.år:  2012
Ålder:  Rek. från 15 år

Extramaterial:
Deleted / extended Scenes, - 80/20, - Luke Goes to Jail, - Military School, - Jason Meets Dean at Robin's, Feature commentary with Co-writer/Director Derek Cianfrance, Featurette "Going To The Place"

Trailer och högupplöst material  finns här.
(inloggning film/presse)

För ytterligare information, recensionsexemplar och material, kontakta:

Pressansvarig dvd/bd/vod;  Karin Larsdotter, karin@quicksandpr.com, 070-564 02 09.

Scanbox på Facebook och Twitter