Lakritsfabriken huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2013!

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 10:18 CET

Lakritsfestivalen firar femårsjubileum under 2013 och huvudsponsor även i år är Lakritsfabriken från Ramlösa. ”Det känns självklart för oss att återigen vara huvudsponsor för Lakritsfestivalen som är lakritsbranschens årliga höjdpunkt”, säger Lakritsfabrikens grundare och VD Martin Jörgensen.

Årets lakritsfestival äger rum 20-21 april på Annexet vid Ericsson Globe i Stockholm. ”Vi är mycket stolta och glada över att ha Lakritsfabriken som vår huvudsponsor igen”, säger Lakritsfestivalens arrangör Tuija Räsänen.

Mycket har hänt sedan Lakritsfabriken lanserade sin glutenfria premiumlakrits på Lakritsfestivalen 2011. Till Lakritsfestivalen 2012 gjorde Lakritsfabriken världens längsta lakrits (519 m) som upptagits i Guinness World Records och i år vann de Finska Salmiakföreningens årliga tävling Salmiakki Finlandia Award 2013 med Super Salty.

Övriga nyheter från Lakritsfabriken våren 2013

Lakritsfabriken LAB är Lakritsfabrikens nya "fabrik" i Helsingborg. Det är tänkt att vara ett fönster mot världen, med viss produktion och möjlighet att ta emot besökare.

De nya lakritsprodukterna våren 2013 har temat chokladdoppat. ”Äntligen kan vi erbjuda det bästa av två världar; choklad och lakrits i kombination”, säger lakritsfabrikör Martin Jörgensen. Nyligen hade tre nya Valrhona-chokladdoppade lakritsstänger gjorda i nya Lakritsfabriken LAB premiär.

På Lakritsfestivalen 2013 lanseras Lakritsfabrikens nya varumärke Lakritskungen. En glutenfri lakrits med inriktning på dagligvaruhandeln. Första produkten är en gjuten saltlakrits.

I januari 2013 ställde Lakritsfabriken ut för första gången på den internationella konfektyrmässan ISM i Köln. Sedan tidigare finns Lakritsfabriken representerad i de nordiska länderna, Tyskland, England och satsar nu på att nå resten av världen.

Lakritsfabriken i Ramlösa
Ann-Sofie Malmgren, Marketing Manager
ann-sofie.malmgren@lakritsfabriken.se
Mer information finns på: www.lakritsfabriken.se, www.lakritsfestivalen.se