ScandChoco lanserar John & John Crisps – engelska handgjorda potatischips!

ScandChoco lanserar John & John Crisps – engelska handgjorda potatischips!

Är det någon som kan chips så är det väl engelsmännen… ScandChoco lanserar nu engelska handgjorda chips med lokala och spännande smaksättningar tillgängliga i både 40 grams och 150 grams påsar.

Snacks när det är som bäst helt enkelt!

Historien om John & John sägs ha startat i en typisk engelsk kvarterspub där äventyraren John Sailor och potatisbonden John Farmer möttes igen efter flera månader. Sailor presenterade de exotiska kryddor som han hämtat hem från sina resor och Farmer de gyllene chips som gjordes för hand från egen odlade

potatis. Då uppkom idén om att kombinera dessa två världar och förfina de traditionella engelska chipsen.

Potatis av sorten Old English tvättas försiktigt och skärs i tjocka skivor med skal. Sedan friteras de i solrosolja av hög kvalitet tills de är alldeles gyllenbruna. Medan chipsen fortfarande är heta kläds de nu med regionala och internationella kryddor. Resultatet är underbart krispiga chips med unik design. Helt naturliga, gluten- och GMO fria.

ScandChoco lanserar John & John Crisps under våren 2012 som ett komplement till övrigt sortiment.

SMAKERNA

John & John Crisps finns i tillgängliga i tre olika smaker och säljs i påsar om 40 gram respektive 150 gram. Rekommenderat butikspris är 19 kr respektive 49 kr.

John & John Aspall Cyder Vinegar

Handgjorda och naturliga engelska chips med äppelcidervinäger från Aspall Cyder som hedrades 2008 som världens bästa cider.

John & John Crisps Deep Blue Sea Salt

Handgjorda och naturliga engelska chips smaksatta med havssalt.

John & John Crisps Suffolk Cheddar & Chives

Handgjorda och naturliga engelska chips med cheddarost från ett litet familjeföretag på engelska landsbygden.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Manager

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Mer information finns på: www.scandchoco.se