Scandic Anglais visar upp den färgstarka bildserien ”Paper Shaping” med endast papper och hud som element

Nyhet   •   Dec 11, 2015 13:41 CET

Papperskonstnären Malin Pierre har tillsammans med fotografen Kristofer Marchi utforskat papper som formspråk och klätt modeller i papperskonstruktioner. Detta har resulterat i utställningen Paper Shaping som just nu visas på Scandic Anglais vid Stureplan i Stockholm.

Malin Pierre är utbildad scenograf och jobbar som frilans inom scenografi/rekvisita på film, tv och reklam. Papper är Malins största hobby och detta är hennes andra utställning i år.
Kristoffer Marchi har i många år jobbat som frilansfotograf i reklam och modevärlden. Idag jobbar han som anställd stillbilds och filmfotograf på större svenskt företag. Kristoffer har i år haft med bilder i ett internationellt boksläpp om stugor från hela världen. Tillsammans har de gjort ett konstprojekt som går utanför ramarna av det de brukar göra. Det resulterade i den färgstarta utställningen "Paper Shaping" som pryder väggarna i Scandic Anglais reception och lobby.

Utställningens datum: ”Paper Shaping” visas från 8 december 2015 till den 10 januari 2016
Adress: Humlegårdsgatan 23 i Stockholm, i lobby samt Bar Anglis

www.scandichotels.se/anglais