Åsa Salomonsson - ny hotelldirektör på Scandic Täby

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 08:00 CET

Åsa Salomonsson - ny hotelldirektör på Scandic Täby.

Scandic Täby får ny hotelldirektör, Åsa Salomonsson som senast kommer från en tjänst som Food & Beverage Manager på Scandic Uplandia och Scandic Uppsala Nord tillträder positionen under februari.

Åsa har en lång historia inom restaurangvärlden och började sin bana som kallskänka 20 år gammal. Nyfikenheten för restaurangvärlden växte och Åsa utbildade sig till kock för att sedan även bli köksmästare. Det var även den dörren hon tog när hon klev in på Scandic första gången - som hovmästare på dåvarande Scandic Continental. Efter ett par år tog hon ytterligare ett steg inom Scandic och blev restaurangchef på Scandic Slussen. Sedan följer en period av eget företagande innan Åsa kom tillbaka till Scandic som F&B Manager på Scandic Uplandia och Scandic Uppsala Nord där hon arbetat de senaste 4 åren. I februari blir Åsa hotelldirektör för Scandic Täby.

- Jag har alltid varit en nyfiken person och det har varit mitt driv i arbetet. Det är jättekul att komma till Täby, som växer snabbt med både privatgäster och företagsgäster som vi vill erbjuda bra rum- och konferensmöjligheter med mat- och dryckesupplevelser, säger Åsa Salomonsson, Hotelldirektör på Scandic Täby.

Scandic Täby är nyrenoverat och erbjuder med sina 122 rum även mötes- och konferensmöjligheter till ett snabbväxande Täby med ca 8000 aktiva företag, här finns stora möjligheter till utveckling och förnyelse för hotellet. Idag bor ca 67 000 människor i Täby och många fler tusen väntas de kommande åren flytta till kommunen och även en hel del nystartande företag.

- Åsa har en otrolig kunskap om mat- och dryck och det i kombination med hennes långa erfarenhet inom hotell och hennes driv som gör henne till en väldigt lämpad hotelldirektör, säger Peter Edelbrock, Distriktschef för östra Stockholm på Scandic.

För mer information, kontakta:
Åsa Salmonsson, Hotelldirektör Scandic Täby, asa.salomonsson@scandichotels.com
072-180 20 08

Heidi Wold, Communication Director heidi.wold@scandichotels.com, 070-630 58 17

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 42 000 hotellrum i sju länder och 14 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,6 miljoner medlemmar.Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC).