Haymarket nominerat till Best Urban Hotel 2016

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 15:00 CEST

Haymarket nominerat till Best Urban Hotel 2016

Det prestigefulla livsstilsmagasinet Wallpaper Magazine utser varje år världens bästa hotell i sitt pris Best Urban Hotel. Haymarket by Scandic är som enda hotell i Norden nominerat och har chans att vinna när tävlingen avgörs i november. Juryn består av utvalda globetrotters från hela världen.

Haymarket öppnade 10:e maj i år och har redan blivit en hotellklassiker i Stockholm. Inspirerat av 20-talets art deco och husets historia som varuhus där Greta Garbo en gång arbetade samlar det både lokalbefolkningen och tillresande gäster. I konkurrens med 36 andra hotell världen över är Haymarket nu nominerat till Best Urban Hotel 2016. Hotellen har valts ut baserat på sin förmåga att skapa en destination och en personlig hotellupplevelse som liknar ett hem. Något som är viktigt i dagens uppkopplade, globala värld.

”Wallpaper är ett av de mest tongivande magasinen i världen och att bli nominerad känns som en vinst i sig. På Haymarket vill vi verkligen bredda vad en hotellupplevelse ska innebära, både sett till design och till händelser och event på hotellet.” säger Lars Sandberg, hotelldirektör på Haymarket.

Vinnaren utses i Wallpapers decembernummer som kommer ut den 10:e november.
Läs mer om de utvalda hotellen och juryn på www.wallpaper.com.

För mer information, kontakta:
Sophie Linnusaar, PR & Marketing Manager Haymarket by Scandic
+46 709-73 52 34, sophie.linnusaar@scandichotels.com

Heidi Wold, Communication Director Sweden, Scandic
+46 706-30 58 17, heidi.wold@scandichotels.com

www.scandichotels.se/haymarket

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,8 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.