Haymarket öppnar uteservering på Americain

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2019 17:06 CEST

Exotiska cocktails med Tiki-vibes. Foto: Renée Tallén

Haymarket by Scandic öppnar upp sina dörrar för hotellets nya utebar, Tiki by Americain, i samarbete med Nigab AB. Alla Scandics vänner och gäster är välkomna att delta på den stora öppningen den tredje maj klockan 18.00.

Americain som idag finns på insidan av Haymarket by Scandic är en modern tolkning av den gamla goda tidens hotellbarer, en sofistikerad cocktailbar med historiska influencer. Baren har nu blivit inspirerad av den tropiska Tiki-kulturen och öppnar därför utebaren Tiki by Americain i samarbete med Nigab AB.

Den nya utebaren bjuder på en upplevelse på internationell nivå och en sommar fylld av upprymdhet. Med start den 3:e maj kommer Tiki by Americain bjuda på vackra tropiska drinkar under hela sommarsäsongen. Alla Scandics vänner och gäster är välkomna att delta på den stora öppningen klockan 18.00.

- Vi har testat konceptet tidigare vilket har varit riktigt uppskattat. Då dock i en liten skala med förbokade gäster. Nu väljer vi istället att erbjuda detta exklusiva, och lite galna, koncept för alla våra gäster. Ett tips är också att hyra vår utebar exklusivt för företagsmingel, det är något utöver det vanliga, säger Edward Hincks, Assisterande Barchef på Americain.

Haymarket by Scandic önskar er varmt välkomna!

För mer information, kontakta: Renée Tallén, PR & Marketing Manager, Haymarket by Scandic

E-post: renee.tallen@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se