Jacob Dahlberg blir hotelldirektör på Downtown Camper

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2017 09:00 CEST

Jacob Dahlberg, hotelldirektör på Downtown Camper

Med en knapp månad kvar till öppning är det nu klart att Jacob Dahlberg blir hotelldirektör på Scandics senaste signaturhotell i Sverige, Downtown Camper by Scandic på Brunkebergstorg. Jacob kommer senast från samma position på Scandic Malmen och Scandic Gamla Stan och tillträdde sin nya tjänst den 1 augusti.

Jacob Dahlberg har en gedigen erfarenhet från hotell- och besöksnäringen. Han har arbetat inom Scandic sedan 2011 och tidigare har han bland annat drivit Riksgränsens, Hemavans och Tärnabys skidanläggningar som VD för Strömma Fjäll, öppnat hotell och cateringverksamheter i Ryssland och varit försäljningsdirektör för First Hotels i Sverige. Nu antar han utmaningen att sätta Scandics tredje signaturhotell i Stockholm på kartan.

­– Jag är väldigt glad och stolt över att få den här möjligheten. Downtown Camper är ett spännande koncept och det ska bli oerhört roligt att få driva ett hotell som sticker ut från mängden. Det väver ihop det spontana sättet vi umgås på i naturen med storstadens puls och det kommer att bli den självklara utgångsplatsen för dem som kommer hit och vill upptäcka Stockholm, säger Jacob Dahlberg, hotelldirektör Downtown Camper.

– Jacob är en mycket stark ledare med en unik förmåga att ständigt se nya, kreativa sätt att driva ett hotell. Hans idéer och ledarskap har gjort både Scandic Malmen och Scandic Gamla Stan till mycket framgångsrika hotell och jag ser fram emot att se honom bana ny väg inom ramen för vårt signaturkoncept och ytterligare stärka vår position som marknadsledande i Stockholm, säger Peter Jangbratt, Sverigechef, Scandic.

Downtown Camper öppnar den 1 september.

För mer information, vänligen kontakta:

Heidi Wold, Kommunikationsdirektör, Scandic Sverige
heidi.wold@scandichotels.com, +46 706 30 58 17

Om Scandic Hotels
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 15 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 45 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är enligt BDCR ‘best hotel brand’ i Norden. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.