Jessica Norgren ny hotelldirektör på Haymarket

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2018 08:30 CEST

Jessica Norberg, ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.

Scandics signaturhotell, Haymarket by Scandic, som öppnade våren 2016 får ny hotelldirektör i Jessica Norgren. Jessica har gedigen erfarenhet från branschen och kommer närmast från samma roll för Clarion Hotel Sign. Hon tillträder sin nya tjänst 1 oktober 2018.

Jessica Norgren har arbetat länge inom besöksnäringen. Hon har haft ledande positioner på både Clarion Hotel Sign och Clarion Hotel Arlanda. Jessica har även ett förflutet som enhetschef för Flygplatstjänster på Swedavia och som styrelseledamot i Destination Sigtuna.

– Jag tycker att det ska bli oerhört spännande och roligt att få ta mig an ett hotell som Haymarket. Det är ett speciellt hotell inom Scandicfamiljen och jag tror att vi kommer att passa varandra mycket bra, säger Jessica Norgren, tillträdande hotelldirektör, Haymarket.

Anledningarna till att gå vidare till Scandic var flera:
– Efter sex år hos samma arbetsgivare kände jag att det skulle vara utvecklande att byta perspektiv och Scandic arbetar med många av frågorna jag också brinner för. Hållbarhet och integration är till exempel två områden som ligger mig extra varmt om hjärtat, och där har Scandic arbetat långsiktigt med att ta en position, säger Jessica Norgren.

– ­Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Jessica till oss. Hon har förutom sin långa erfarenhet ett starkt driv och ledarskap som kan ta Haymarket till nästa nivå. Vi är övertygade om att hon genom sin handlingskraft kommer att vidareutveckla och stärka hotellets position och erbjudande, säger Joakim Elveroth, distriktsdirektör för hotellen i Stockholm city, Scandic.

Jessica Norgren tillträder den 1 oktober 2018. Tillförordnad hotelldirektör är Peter Storckenfeldt som även leder Scandic Continental.

För mer information, kontakta:
Joakim Elveroth, distriktsdirektör Stockholm City
E-post: joakim.elveroth@scandichotels.com
Telefon: +46 709-73 57 90

Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige
E-post: christine.fraser@scandichotels.com
Telefon: +46 704-39 41 44

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 16 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 280 hotell i drift eller under utveckling på 130 orter. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic har varit en pionjär när det gäller att integrera hållbarhetsarbete i alla sina verksamheter. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com