Kai Pasma ny distriktsdirektör på Scandic

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2018 08:00 CEST

Scandic har rekryterat Kai Pasma till rollen som distriktsdirektör för region Stockholm Circle. Rollen innebär kommersiellt och operationellt ansvar för 16 hotell utanför Stockholms innerstad. Kai kommer närmast från eget företagande inom ledarskap och organisationsutveckling samt öppningen av Steam Hotel i Västerås. Kai tillträder sin nya tjänst 7 augusti 2018.

Rollen som distriktsdirektör innebär det kommersiella och operationella ansvaret för Scandics 15 hotell utanför Stockholms innerstad samt Scandic Visby som även tillhör regionen.

– ­Jag är mycket glad över att vi kunnat rekrytera Kai till oss. Kais bakgrund från både kommersiella roller och erfarenhet som hotelldirektör i kombination med ett erkänt gott ledarskap gör att han passar väl för det här uppdraget. Han kommer att bidra till att vi stärker vår position som den ledande hotelloperatören i Stockholm, säger Peter Jangbratt, VD, Scandic Sverige.

Kai Pasma har lång erfarenhet inom hotellbranschen. Han har arbetat i olika ledande befattningar sedan 2004, bland annat som försäljningsdirektör och hotelldirektörsroller inom Nordic Choice. Senaste hotelluppdraget var VD och hotelldirektör för Steam Hotel i Västerås som öppnade 2017. Efter öppningsuppdraget har han varit konsult inom ledarskap och organisationsutveckling i eget bolag.

– Det ska bli spännande att ta sig an den här utmaningen och få utveckla hotellen i den viktiga Stockholmsregionen. Efter många år på andra hotelloperatörer ska det också bli roligt att få testa något nytt och få andra perspektiv, säger Kai Pasma, tillträdande distriktsdirektör Stockholm Circle, Scandic Sverige.

Kai Pasma tillträder den 7 augusti 2018 och efterträder Peter Edelbrock som efter över 25 år inom Scandic valt att gå vidare utanför bolaget.

För mer information, kontakta:
Heidi Wold, Communication Director Sweden
E-post: heidi.wold@scandichotels.com
Telefon: +46 706-30 58 17

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 16 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 280 hotell i drift eller under utveckling på 130 orter. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic har varit en pionjär när det gäller att integrera hållbarhetsarbete i alla sina verksamheter. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com