Karin Lundman ny hotelldirektör på Scandic i Gävle

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 08:00 CET

Karin Lundman blir ny hotelldirektör för de båda Scandichotellen i Gävle: populära möteshotellet Scandic Gävle Väst 10 minuter från stadskärnan och Scandic CH, endast två minuter från centralstationen. Karin Lundman, som startade sin karriär inom hotellbranschen, lämnar en tjänst på Sandvik för att ta sig an uppgiften att leda hotellen i Gävle.

Karin, som är född Pretoria, i Sydafrika men uppväxt i Storvik utanför Gävle, har under sin karriär haft jobb som har tagit henne till både Boston, USA, och Stockholm innan hon återigen flyttade tillbaka till Gästrikland 2008. Två år på hotell i Stockholm väckte mersmak för branschen och Karin ser fram emot att återigen få arbeta nära kunderna och gästerna och att få representera Scandic i Gävle.

-  Hotellbranschen är spännande för den har så många olika behov att fylla. Allt ifrån affärsresenären som sover flera nätter i veckan på hotell och egentligen vill vara hemma, till en förvänatansfull barnfamilj som har sett fram emot hotellvistelsen flera månader. Vår spännande uppgift är att tillgodose de olika behoven och skapa ett utbud som svarar upp till dessa, säger Karin Lundman.

Karin kommer att dela sin tid mellan de både hotellen Scandic CH och Scandic Gävle Väst, som har varsin tydlig profil i stan. Att hotellbranschen är framtiden är något Karin är övertygad om.

-  Vi reser mer och mer både i arbetet och privat. I ett samhälle där konsumtion har blivit mer sekundärt tror jag att upplevelser har blivit mer intressant för oss och där är hotellvistelsen en viktig del. Scandic har haft en otrolig utveckling och det ska bli spännande att få vara en del av den fortsatta utvecklingen, avslutar Karin.

Karin Lundman tillträder sin tjänst på Scandic den 11 mars.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Lundman, blivande hotelldirektör Scandic Gävle

Svante Kempe, distriktsdirektör Scandic Mid

Tel: 0709-73 59 04, e-post: svante.kempe@scandichotels.com

scandichotels.se
Varje dag jobbar Scandics 6.600 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens grönaste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i nio länder och sammanlagt 30 581 hotellrum med en omsättning på 842 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras.