Katarina Blomquist ny hotelldirektör på Scandic Billingen

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2017 10:00 CEST

Katarina Blomquist - hotelldirektör Scandic Billingen

Från och med den 21 augusti har Scandic Billingen en ny hotelldirektör, Katarina Blomquist kommer tillbaka till Scandic Billingen där hon startade sin hotellkarriär i receptionen som 20-åring.

Katarina har en bred bakgrund från hotellbranschen. Karriären började med ett jobb i receptionen på Scandic Billingen 1989, som följdes av en rad steg inom branschen som bland annat receptionschef, hotellchef, Revenue manager och Food & Beverage manager. Från 2011 till 2016 var Katarina hotellchef på Scandic Europa i Göteborg och i drygt fyra år arbetade hon som driftschef på Scandic i Örebro. Därefter tog hon en kortare paus från hotellbranschen, som kontorschef på Svea Ekonomi i Skövde. Längtan tillbaka till Scandic och hotellvärlden blev stark och från och med augusti är Katarina Scandic Billingens hotelldirektör.

– Jag är stolt och glad över att ha fått förtroendet att driva och utveckla Scandic Billingen. Jag ser fram emot att få samarbeta med våra kunder och kontakter och driva besöksnäringen i Skövde. Dessutom är det ett driftigt och glatt gäng som jobbar på hotellet som jag verkligen ser fram emot att jobba med, säger Katarina Blomquist, hotelldirektör Scandic Billingen.

Mellan 2014 och 2015 ökade antalet gästnätter i Skövde Kommun med 12,6 procent, turismnäringen i Västra Götaland befinner sig i en uppåtgående kurva. Hotellnätter för både familje- och affärsgäster väntas bara öka i Skövde i takt med resten av regionen, 2015 hade Västsverige hela 9,5 miljoner gästnätter.

– Det känns jätteroligt att ha Katarina tillbaka hos oss, hon har ett gediget intresse för hotellet och orten och vill driva både verksamheten och Skövde som turistort framåt. Hela regionen går som tåget och Skövde visar samma ökning. Det kommer Katarina förvalta väl som hotelldirektör, säger Kristian Andreasson, distriktsdirektör Scandic Väst.

Scandic Billingen byggdes 1888 och har idag 124 rum, nio mötesrum, gym med relaxavdelning och restaurang med en tillhörande bar.

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige,
christine.fraser@scandichotels.com, 070-4394144

Om Scandic Hotels
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 15 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 45 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är enligt BDCR ‘best hotel brand’ i Norden. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.