Katarina Lenz är tillbaka som hotelldirektör på Scandic Sundsvall Nord och Scandic Sundsvall City

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 08:00 CEST

Katarina Lenz är tillbaka som hotelldirektör.

Den 2 maj kom Katarina Lenz tillbaka till Scandic efter ett par års uppehåll. Katarina kommer senast från en roll som hotelldirektör på First Hotel Strand men kliver nu återigen in som hotelldirektör för både Scandic Sundsvall Nord och Scandic Sundsvall City.

Katarina Lenz återvänder alltså till hotellen som hon tidigare varit hotelldirektör för, den senaste perioden varade i 10 år.

- Scandic Sundsvall Nord och Scandic Sundsvall City är fantastiska produkter som erbjuder hög service alla våra gäster – affärsresenären, turisten och Sundsvallsbon. Jag ska ge de redan starka teamen på hotellen rätt förutsättningar att kunna utöka serviceerbjudandet på hotellen, säger Katarina Lenz, hotelldirektör på Scandic Sundsvall Nord och Scandic Sundsvall City.

Katarina tar nu över Scandic Sundsvall Nord med 160 rum, 8 mötesrum, gym och bastu där rum, konferens, bar och lobby nyligen renoverades i en satsning för att modernisera Scandics samtliga väghotell. Katarina blir även Scandic Sundsvall Citys nya hotelldirektör med 143 rum, 6 mötesrum, gym och den populära restaurangen Brasserie Verket. Scandic i Sundsvall ska fortsättningsvis arbeta för ett brett utbud för alla typer av gäster med Katarina i spetsen.

- Sundsvall är en levande stad och vi vill utveckla vårt Scandickoncept här. Katarina lämpar sig utmärkt för den uppgiften, hon kan Scandic utan och innan och har en stor kompetens för service, ledarskap och hotellverksamhet, säger Anders Skönby, Distriktsdirektör Norr på Scandic.

För mer information, kontakta:
Heidi Wold, Communication Director,
070 630 58 17, heidi.wold@scandichotels.com

Katarina Lenz, Hotelldirektör Scandic Sundsvall Nord och Scandic Sundsvall City,
070 675 70 47, katarina.lenz@scandichotels.com

Scandic är den största hotelloperatören i Norden med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på 41 000 hotellrum och 14 000 dedikerade medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,6 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC).