Livemusikscenen tar omtag på Söder – Nytt konsertupplägg på Scandic Malmen

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2016 11:16 CEST

Nytt konsertupplägg på Scandic Malmen

Nu nysatsar Scandic Malmens bar, Lilla hotellbaren, på ett helt nytt livescens-koncept som tar plats från och med 1 oktober. Tillsammans med Filip Adamo och HUS1, presenteras nu livescens-konceptet c/o Lilla Hotellbaren - sköna konserter till bra priser. Därmed lever Söders livescen kvar i hörnet av Folkungagatan och Götgatan efter att Debaser Medis lägger ner sin verksamhet efter många år på Södermalm.

HUS1 drev konceptet "c/o" på Kalkladan Bungenäs på Gotland redan 2014. De har även huserat på Restaurang HAK i Göteborg och i hotellbaren på Scandic Anglais i Stockholm. Nu är det dags för Lilla Hotellbaren och man har byggt en helt ny, större scen inför premiären. Lokalen rymmer en publik på 300 gäster som smidigt kan köpa biljetter, både på nätet och direkt i entrén. Konserterna kommer främst att läggas under veckodagarna, men det kan också dyka upp helgkonserter.

Filip Adamo som är en välrenommerad band-och konsertbokare ser fram emot höstens spelningar.

- c/o Lilla Hotellbaren är den livescen som Stockholm har saknat. Här finns en intim lokal - där artisterna kommer nära sin publik som ger känslan av att allt sker i ditt eget vardagsrum. Det är konserter utan filter, här och nu. c/o Lilla Hotellbaren kommer att erbjuda riktigt bra livemusik, till ett schysst pris. Ibland är det inte svårare än så, säger Filip Adamo.

Syftet är att stärka hotellets musikprofilerade bar ännu mer genom att erbjuda ett koncept man inte tidigare gjort. Att testa något nytt är inget som Scandic Malmen och Lilla Hotellbaren är främmande för, under åren har man provat på olika varianter av konsertupplägg och pop-up aktiviteter. Att gå över till en extern konsertbokare där man nu också ska ta betalt för konserterna är definitivt en omställning, men en positiv sådan tror Scandic Malmens hotelldirektör, Jacob Dahlberg.

- Vi är oerhört glada för detta nya samarbete. Ambitionen för c/o Lilla Hotellbaren är att detta koncept ska vara den svängiga självklara platsen för utgången mitt i veckan. I och med samarbetet med HUS1 och Filip Adamo höjer vi kvalitén och får en mycket intressant höst att se fram emot, säger Jacob Dahlberg.

c/o Lilla Hotellbaren
Folkungagatan 47, T-bana Medborgarplatsen
Dörrar: 18.00 | Live: 20:00 | Åldersgräns: 18 år
Biljetter: http://www.biljettforum.se/sv/venue/lilla-hotellbaren

För mer information, kontakta gärna:
Jacob Dahlberg, Hotelldirektör Scandic Malmen
070 97 35 106, jacob.dahlberg@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,7 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC).