Liza Hotell blir Scandic Gällivare

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 08:00 CET

Den första februari slår Scandic Gällivare upp dörrarna. Hotellet som tidigare hetat Liza Hotell kommer även fortsättningsvis drivas av Anders Emmoth bakom hotellet, men blir nu Scandic Gällivare och drivs som ett franchisehotell.

Scandic Gällivare erbjuder ett centralt läge med 80 hotellrum, konferensmöjligheter och relaxavdelning med otroliga omgivningar i direkt anslutning till hotellet. Inte långt från hotellet ligger Dundret och Gällivaretrakten är även rätt plats för att uppleva norrsken. Hotellet i sig ligger mitt i stan och övertogs 2007 av Anders Emmoth.

- Det känns verkligen bra med en övergång till Scandicfamiljen och en nyöppning. Vi jobbar ständigt med att förnya oss och det här var rätt steg att ta nu, säger, Anders Emmoth, Utvecklingsansvarig för Scandic Gällivare.

Scandic Gällivare är beläget mellan E45 och E10 och attraherar både privat- och affärskunder med fullt serviceerbjudande. Hotellet ansluter till en hotellfamilj av ca 80 hotell i Sverige och sammanlagt 230 hotell i Norden, Belgien, Polen och Tyskland.

- Äntligen kan vi erbjuda ett Scandichotell med full service i Gällivare, detta blir vårt andra hotell i Lappland, ett område som vi tycker är väldigt spännande på många sätt. Både bland affärskunder och privatkunder finns stora möjligheter, säger Anders Skönby, Distriktsdirektör för Norr på Scandic.

Hotellet slår för första gången upp dörrarna som Scandic den första februari med tillhörande ceremoni och invigning.

För mer information, kontakta:

Ann-Louise Emmoth, Hotelldirektör Scandic Gällivare, ann-louise.emmoth@scandichotels.com, 070-3899432
Heidi Wold, Communication Director, heidi.wold@scandichotels.com, 070-630 58 17

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 42 000 hotellrum i sju länder och 14 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,6 miljoner medlemmar.Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC).