Ola Johansson ny hotelldirektör på Scandic Karlskrona

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2012 10:42 CEST

Nya hotelldirektören på Scandic vill satsa på att utveckla Karlskronas besöksnäring

Ola Johansson blir ny hotelldirektör på Scandic Karlskrona. Ola har en gedigen bakgrund inom turism- och hotellbranschen och började på Fritidsresor redan 1990. Närmast kommer han från en tjänst som hotelldirektör på First Hotels i Karlskrona.

Ola Johansson har tagit en aktiv del i att utveckla besöksnäringen i Karlskrona och är en drivande själ och ordförande i Entré Karlskrona, föreningen som idag samlar stadens 11 hotellanläggningar. Målet med föreningen är bland annat genom samverka med kommunen och övriga besöknäringen öka antalet besökande till Karlskrona genom att driva ny och mer trafik från grupper och konferenser. Något som Ola ser ännu större möjligheter till nu genom sin nya tjänst som direktör på Scandic.

- Det ska bli oerhört spännande att ta del av – och vara med och utveckla – de satsningar som Scandic gör på försäljningssidan. Jag tror verkligen att vi kan öka Karlskronas attraktionskraft för såväl affärsresenärer och företag som för privatpersoner som vill uppleva vår stad och omgivningar, säger Ola Johansson.

Ola representerar även Visita och sitter sedan 2008 i styrelsen för region syd. Han är uppvuxen utanför Falköping men har bott i Karlshamn och pendlat till Karlskrona i drygt 7 år.

- Blekinge och Karlskrona är fantastiskt vackert och har så många unika platser och historia att visa upp. Scandic Karlskrona är ett spännande hotell med ett fantastiskt läge. Beläget mitt i centrum men ändå med en skön skärgårdskänsla, säger Ola Johansson.

Ola Johansson kommer att tillträda tjänsten som hotelldirektör på Scandic Karlskrona i början av hösten 2012 och ser fram emot att möta gäster och medarbetare på sitt nya hotell.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ola Johansson, blivande hotelldirektör Scandic Karlskrona, Tel: 070-878 49 88

Joakim Elveroth, distriktsdirektör Scandic syd

Tel: 0709-73 57 90, e-post: joakim.elveroth@scandichotels.com

scandichotels.se
Varje dag jobbar Scandics 6.600 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens grönaste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i nio länder och sammanlagt 30 581 hotellrum med en omsättning på 842 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras.