On The Verge – Grand Centrals nya scen för artister på väg mot stora genombrott

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2017 08:15 CET

Grand Centrals nya scen för artister på väg mot stora genombrott.

Fredagen den 1 dec är det premiär för det nya livekonceptet On The Verge på Grand Central by Scandic. Scenen kommer att ha sin plats i cocktailbaren Acoustic på hotellet och blir en plattform för artister som vågar skaka om normer och som är på väg mot sina stora genombrott.

Idag har Grand Central flera scener. Den stora scenen Vasateatern kan ta emot stora bokningar och konserter, lobbyscenen erbjuder mer atmosfärhöjande spelningar och nu kan hotellet komplettera med On the Verge – scenen där man kan se morgondagens stora påverkare inom musiken i en sättning som känns intim, nära och som ett lyxigt vardagsrum. Det kan också vara stora namn och redan etablerade artister som vill göra en tillbakaresa i karriären och ha en spelning för en publik som känns nära.

En första konsertserie är bokad med artister som Lucas Nord, Peta & The Wolves, Yemi, Iman, Jëlly och Ozzy.

- Scenen på Acoustic kommer tillbaka efter några års uppehåll men i en helt ny kostym. Det finns så många talanger som vågar utmana rådande normer inom såväl genre och etnicitet som genus som vi nu kan öppna upp en scen för. Med scenen On The Verge blir det lättillgängligt för dessa inflytelserika artister att visa upp sig och för en publik som är nyfikna på att ta till sig, säger Åsa Nevestveit. Assistant Food & Beverage manager som jobbat med konceptet.

Ambitionen är att förlänga On The Verge – kvällarna så att upplevelsen blir längre. Artisterna bjuds in som samskapare inför deras kvällar.

- Det kan handla om att visa konst, film, att bli intervjuad eller att välja dj för kvällen. Möjligheterna är lika stora som artisternas kreativitet och uttryck. Det gör så att gäster och artister kan uppleva mer tematiska kvällar vilket också gör det mer inspirerande för oss att jobba med. On The Verge ska vara en plattform för artister och det står för idéer och styrkan i att skapa. Då kan det ge plats för mycket inom musik och kultur, säger Azize Ayhan Marketing & PR Manager som jobbat med konceptet.

Fredagen den 1 dec är det premiär för On The Verge. På scen står Lucas Nord och Peta & The Wolves. Fritt inträde och 20 års åldersgräns.

Lineup

1 decLUCAS NORD - PETA & THE WOLVES

7 dec YEMI

14 dec JËLLY

12 jan IMAN

9 feb OZZY

För mer information, kontakta:

Azize Ayhan, PR & Marketing Manager Grand Central by Scandic
+46 709 73 51 98, azize.ayhan@scandichotels.com

Om Scandic Hotels
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 15 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 45 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är enligt BDCR ‘best hotel brand’ i Norden. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.