Robert Wilhelmsson ny distriktsdirektör för Stockholm City

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2015 13:00 CEST

Den 1 september tillträder Robert Wilhelmsson som ny distriktsdirektörför Stockholm City. Robert kommer närmast från Scandic Norge där han arbetat som direktör för driftsupport och integrationen av Rica och Scandic.

Robert Wilhelmsson har gedigen erfarenhet från hotellbranschen. I samband med integrationen av Rica Hotels byggde han en struktur kring den operationella organisationen samt samverkan mellan centrala funktioner i Scandic Norge. Han har tidigare arbetat med koncept-och nyetablering vid sidan av det operativa ansvaret för Clarion Collection i Sverige, Danmark och Baltikumoch First Hotels i Norden.

– Jag ser fram emot att kliva in i min nya roll och växla upp ytterligare med Scandic iStockholm. Vi befinner oss i en spännande utveckling av hotellmarknaden i regionen och Scandic har en ledandeposition i Stockholm. Det ger de bästa förutsättningarna att skapa något mycket spännande, säger Robert Wilhelmsson.

Region Stockholm City består av 14 hotell och ytterligare två stora flaggskepp projekteras för öppning under 2016, Scandic Continental och Scandic Haymarket.

– Robert är en av Nordens bästa inom hotelldrift och kommer verkligen att stärka Scandic som den självklara marknadsledaren i Stockholm, säger Martin Creydt, Sverigechef och COO.

För mer information, kontakta:
Heidi Wold, Kommunikationsansvarig, Scandic Sverige
+46 706 30 58 17, heidi.wold@scandichotels.com

Scandic är den marknadsledande hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 42 000 hotellrum i sju länder och 14 000 medarbetare. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,5 miljoner medlemmar.Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC 2014).