Scandic bäst på service - bäst i branschen för fjärde året i rad

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2019 14:40 CEST

När svenska folket får säga sitt om service så är Scandic bäst. Det är fjärde året i rad som Scandic tar hem topplaceringen i sin kategori och flyttar även upp en placering i den totala rankingen, plats åtta av samtliga företag. Det långsiktiga arbetet med ledarskapsutveckling och interna utbildningar ger resultat.

Utöver topplacering i hotellkategorin ligger Scandic även bäst till inom hela reseindustrin.

– Det är jättekul att få vinna för fjärde året i rad. Jag är otroligt stolt över alla våra medarbetare som brinner för att ge våra gäster en härlig hotellupplevelse varje dag, den här utmärkelsen är helt deras förtjänst. Att det är våra gäster och kunder som tycker att vi är bra värmer förstås extra och det är ett skönt kvitto på att vi arbetar med rätt saker, säger Peter Jangbratt, Sverigechef på Scandic.

Under det senaste året har Scandic satsat på en förhöjd servicenivå genom det interna utbildningsprogrammet Inspiring Service. Programmet innehåller flera steg, bland annat workshops för alla medarbetare på Scandic, i samtliga positioner. Satsningen genomsyrar därför hela verksamheten och sammanlgt 7 000 medarbetare.

Om undersökningen
Sedan 2012 mäter ServiceScore® hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher. Resultatet bygger på serviceupplevelser från över 3 000 svenskar. Totalt bedöms 22 olika branscher med fler än 170 företag, myndigheter och organisationer.

Mer information om undersökningen finns att läsa här

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation, Scandic Sverige
E-post: christine.fraser@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se