Scandic mest omtalade hotellvarumärket i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 08:00 CET

Scandic hamnar på topplistan i Yougov Brandindex ranking 2016 i kategorin ”Sveriges bäst omtalade varumärken” inom resebranschen.

- Att Scandic är det mest omtalade hotellvarumärket 2016 är verkligen ett kvitto på att våra spännande nysatsningar har gett resultat. Utöver investeringar vi gjort i nya hotell i Sverige har även intresset för våra signaturhotell varit enormt – både inom och utanför Sverige. Det är vi fantastisk glada för och vi hoppas på ett minst lika starkt 2017!, säger Anna Wirén, marknadsdirektör på Scandic Sverige.

I YouGov BrandIndex mäts 280 svenska varumärken. Varje dag genomförs 160 intervjuer och en av parametrarna som mäts - Buzz - visar vilka varumärken det har hörts mest positivt om. I listan över varumärken som ökar mest rankas de som allmänheten har mest positiva associationer med 2016 jämfört med 2015.

Top Buzz Rankings inom resebranschen 2016

1. Fritidsresor/TUI
  2. Ving
  3. Scandic
  4. SAS
  5. Trivago

För mer information om Yougov Brandindex besök http://www.brandindex.com/

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige
christine.fraser@scandichotels.com, 070 439 41 44

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,9 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.