Scandic rekryterar Åsa Keller Wannem till distriktsdirektör i region syd

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 09:00 CET

Åsa Keller Wannem är ny distriktsdirektör i Scandics region syd, som omfattar hotellen i södra Sverige samt på Gotland. Hon kommer senast från en position som VD för Gekås Ullared Restaurang AB, ett dotterbolag inom Gekås Ullared-koncernen.

Åsa Keller Wannem har en gedigen bakgrund inom kommersiella verksamheter och serviceindustrin i olika roller som VD, försäljnings- och marknadsdirektör samt driftsdirektör.

– Scandic befinner sig i ett spännande läge och det känns väldigt roligt att få möjligheten att få komma in mitt i en expansiv fas. Jag ser fram emot att kunna sätta mina kunskaper och erfarenheter in i ett nytt sammanhang och tillsammans med teamet i Syd vara med och utveckla verksamheten, säger Åsa Keller Wannem, distriktsdirektör region syd.

Region Syd består av 16 hotell från Malmö till Jönköping samt Visby.

– Åsa har en väldokumenterad erfarenhet av affärsutveckling, sälj och marknadsföring och ett erkänt gott ledarskap. Hon kommer att addera mycket värde till organisationen och bidra till att vi fortsätter behålla positionen som marknadsledare, säger Peter Jangbratt, Sverigechef Scandic.

Åsa kommer att tillträda sin tjänst under det första kvartalet 2017.

För mer information, kontakta:

Heidi Wold, Kommunikationschef, Scandic Sverige
070-630 58 17, heidi.wold@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,7 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.

Grattis Scandic!

- Malin - 2016-12-06 12:07 CET