Scandic rekryterar ny distriktsdirektör för Stockholm Circle

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2020 13:00 CET

Satu Andersson, distriktsdirektör för Scandic Stockholm Circle .

Satu Andersson, tidigare vd för Birka Cruises, blir ny distriktsdirektör för Scandic Stockholm Circle och områdets femton hotell utanför centrala Stockholm. Satu börjar den 16 mars och blir även en del av Scandic Sveriges ledningsgrupp.

Satu Andersson har mångårig erfarenhet från olika roller inom ledarskap, försäljning och affärsutveckling inom besöksnäringen, senast som vd för rederiet Birka Cruises. Dessförinnan har hon bland annat varit vd för hotellen Nordic Light Hotel och Nordic Sea Hotel.

– Satu har en riktigt intressant bakgrund från svensk besöks- och turismnäring och jag ser fram emot att ta del av hennes expertis och kunskap för både våra hotell i Stockholm Circle och som en part i vår svenska ledningsgrupp, säger Peter Jangbratt, Sverigechef Scandic.

I området för Stockholm Circle ingår femton hotell kring Stockholms innerstad. Flera av dem erbjuder större mötes- och eventmöjligheter och många av hotellen attraherar samtidigt barnfamiljer under helger. Mixen mellan de olika målgrupperna; barnfamiljer, affärsresenärer och konferensdeltagare ryms alla under ett och samma tak.

– Scandic har starka produkter, bra värderingar och en utvecklingskultur som tilltalar mig. Att tillsammans med ett team av erfarna ledare få ta sig an en portfölj av hotell inom en region som växer, ska bli både spännande och utmanande. Jag är full av energi och samtidigt ödmjuk inför mitt nya uppdrag, säger Satu Andersson, distriktsdirektör Scandic Stockholm Circle.

I och med att Satu Andersson tillträder sin nya roll som distriktsdirektör den 16 mars går tidigare distriktsansvarig för Stockholm Circle, Kai Pasma, över till samma roll för området Mid och Scandics sjutton hotell från Linköping till Bollnäs.

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige
Mail: christine.fraser@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se