Scandics Andreas Markne kan bli Årets Unga Branschstjärna

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 09:00 CET

Andreas Markne, Food and Bevarage Manager på Scandic Talk i Älvsjö, är en av talangerna som nominerats i Visitas branschtävling Årets Unga Branschstjärna. Den 20 februari delas priset ut till en person som utmärkt sig extra starkt inom hotell- och restaurangbranschen. Andreas deltar just nu i Scandics Talent@Scandic, ett program för framtida ledare inom koncernen.

Andreas Markne började 2007 som nattreceptionist på Scandic Anglais och sedan har det gått undan. Andreas nuvarande position är som Food & Beverage Manager på Scandic Talk och i dagarna nominerades han av Visita till Årets Unga Branschstjärna.

- Det känns naturligtvis oerhört roligt och inspirerande att ha blivit nominerad och ännu roligare att få vara i final. Även om jag har stor respekt för övriga nominerade så är jag självklart med för att vinna!, säger Andreas Markne, Food & Beverage Manager på Scandic Talk.

Talent @ Scandic är ett för branschen unikt talangprogram, som identifierar och utvecklar högpresterande ledare som har ambitionen att ta ytterligare steg i sin karriär mot seniora ledarroller. Programmet är sprunget ur Scandics kultur och en ständig ambition att uppmuntra talanger och låta dem växa på både ett personligt och professionellt plan. Varje år tas 15-20 personer i olika delar av Scandic-koncernen ut till det 10 månader långa programmet.

- Jag är väldigt stolt över Andreas nominering, han är en otroligt driven och kunnig medarbetare. Det är så kul och välförtjänt att han uppmärksammas även utanför Scandic. Vi håller våra tummar för en vinst nu, säger Peter Jangbratt, Sverigechef på Scandic.

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige,
christine.fraser@scandichotels.com, 070-4394144

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,7 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm.