Scandics mest exponerade trotjänare går i pension

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 08:00 CEST

Rehabhunden Ada gick i pension den 31 maj 2013 efter 11 år i tjänst. Hon har arbetat som servicehund för Scandics tillgänglighetsdirektör, Magnus Berglund, sedan 2002.

Scandics tillgänglighetsdirektör Magnus Berglund, har en funktionsnedsättning som gör att han behöver hjälp med vardagliga sysslor. Därför har han alltid rehabhunden Ada vid sin sida, både hemma och på jobbet.

Genom åren har hon blivit ”Scandics Ada” och är populär både bland gäster och medarbetare och är Scandics mest exponerade profil i TV och tidningar. Magnus är en flitig föreläsare runt om i världen och Ada följer med honom på allt. Det har resulterat i ett hundratal flygresor. Ada har t o m som enda hund guldkort på SAS och självklart Top Floor kort på Scandic. Det är få som har fått så mycket uppmärksamhet, klappar och kärlek från såväl gäster och medarbetare som kungligheter och ministrar.

-  Ada har verkligen varit viktig för Scandic och hon kommer vara saknad av alla, både gäster och medarbetare. Det känns tryggt att veta att hon kommer bli omhändertagen på bästa sätt hos Magnus föräldrar ute på landet och kunna leva livets lata dagar, säger Anders Ehrling, koncernchef Scandic.

Hund på Scandichotellen
Scandic är ett hundvänligt företag och som gäst kan du på de flesta hotell ta med din hund. På vissa av Scandics hotell väljer man att vippa de fyrbenta gästerna med bland annat hundben eller hundgodis. Hunden är ju trots allt människans bästa vän.

Adas efterträdare blir Dixi som börjar i juli månad.

För mer information kontakta:
Anna-Klara Lindholm, PR ansvarig Scandic, 0709-73 5231
Magnus Berglund, Tillgänglighetsdirektör Scandic, 070-973 50 77

scandichotels.se
Varje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens mest hållbara hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i åtta länder och ca 30 000 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras.