Rött och blått är grundtonerna för Lexingtons glasögonkollektion hösten 2017

Milslånga sandstränder, som bara för några månader sedan var fulla med liv och rörelse har sakta men säkert blivit allt mer folktomma ju längre bort från sommar vi kommit. Men havets vågor rullar fortfarande in, och de salta vattenstänken finns kvar och har kommit att bli inspirationskälla för Lexingtons glasögonkollektion hösten 2017.

Livsstilsvarumärket Lexington präglas av influenser från en amerikanska östkusten och New England känslan är genomgående i allt från kläder och accessoarer till glasögon. Lexingtons enkla och lediga formspråk ger bågarna sin design och färgskalorna för höstens glasögonkollektion går hand i hand med Lexingtons övriga sortiment. Det är framför allt den djupt röda och blå tonen som står i centrum denna höst. Det kan man exempelvis se på modellen Flatrion som kommer i en härligt djupröd variant. Vill man istället få touch av havet och en känsla av dess stärkande kraft ska man titta närmare på modellen Williamsburg som för tankarna till det stora blå.

Lexington 4217 615 Flatrion

Lexington 4219 001 Williamsburg

För att se alla nyheter och hitta din personliga favorit kan du gå in på vår hemsida.

Scandinavian Eyewear, är ett genuint svenskt företag som utvecklat glasögonbågar av högsta kvalitet.
Det är i snart 70 år som bågarna med stor omsorg designats och utvecklats, på en och samma plats.
I Jönköping, mitt i de djupa skogarna i Småland.

Varje liten detalj är noggrant genomtänkt. Varje del spelar en viktig roll.